Alla inlägg den 17 juni 2018

Av Rojélia Väänänen - 17 juni 2018 09:54

Ok, såhär har min morgon startat.
Den börjad vid 05:45 av att jag vaknar av att pappa och hans sambo sover extremt gott i sovrummet. Pappa snarkar gott och ja tänker på de morgnar när jag fem år gammal smugit mig ner till pappas säng i mitt barndomshem prick klockan 04 varje morgon och lagt mig.
Sen blev jag trött och somnade tvärt. Och sen vaknar jag typ 2 timmar senare av att pappas sambos barnbarn smyger in i vardagsrummet och sätter sig. Pappas sambo letar efter sitt barnbarn när hon inte hittar honom.hon hittar honom och säger: kom vi äter frukost. Pojken sitter då envist kvar medan pappas sambo går på toaletten
Ett blöjbyte som är lite jobbigt för en 2 årig pojke utförs och sen sätts han vid frukostbordet. Och då smyger jag mig in till pappa som ligger och sover tungt i sovrummet. Jag lägger mig på hans sambos plats och kryper långt ner under täcket. Somnar till en liten stund medan jag tänker på de där morgnarna igen. Pappa sover, vänder sig lite. Jag går till sist därifrån och låter honom sova ifred
Ibland blir jag bara tvungen att ta tillfället i akt och gå in till honom och krypa ner. För att jag fortfarande och alltid är pappas lilla flicka.

Ovido - Quiz & Flashcards