Alla inlägg den 24 juni 2018

Av Rojélia Väänänen - 24 juni 2018 10:25

Jag har under ett helt år lärt mig tuffa nya saker varje dag. Som att saknad faktisskt kan bli ens bästa vän. Eller att man kan älska så mycket att hjärtat gör fysiskt ont.
Jag har lärt mig att det inte alltid går att frossa i lycka, för något annat står alltid i vägen.
Jag vet det nu. Man lär sig ibland av livet för det r en faktabok om tufft och roligt, spännande och jobbigt!
Vi tar så lätt saker förgivna, men det borde vara förbjudet, för det blir så fel. Det kan lämna en i total misär. Det kan göra en föbannat besviken om det inte blir som man tänkte sig. Och det måste varje människa begripa förr eller senare. Vi är inte alltid lyckliga.
Kom ihåg det bloggläsare. Livet kan inte alltid vara bara roligt! Det går inte för det är inte logiskt fungerande matematik. Jag kan krasst konstatera att potenser fan är lättare än livet ibland. Det är inte alltid som det verkar. Livet kan verka lätt. Men det är det fan inte!
Jag har svåt för matte. Men fan inte svårt med något om man jämför med livets krokiga gata till lyckliga motorvägen... det är inte autobahn vi befinner oss på, vi befinner oss i livet!

Ovido - Quiz & Flashcards